YouTube, web üzerinde reklam engelleyicilere karşı alınan önlemlerle izleyicileri Premium üyelik almaya yönlendirme amacında. Ayrıca, TV uygulamasında daha iyi bir izleme deneyimi sunmak adına reklam stratejisinde de değişikliklere gidiyor.
YouTube TV uygulamasında reklam aralarını azaltma kararı alınırken, şu anda 5-10 saniye sonra görünen reklamı geçme seçeneği güncelleme ile birlikte bir dakikaya kadar çıkarılacak. Ancak, video boyunca çıkan reklam sayısı önemli ölçüde azaltılacak, böylece videolar daha az ancak daha uzun süreli reklamlarla bölünecek.
Bu değişiklik, Eylül ayında yapılan bir ankete dayanarak kullanıcı geri bildirimlerine dayanıyor. İzleyicilerin sık sık reklamlarla kesilen videolardan hoşlanmadığı ve reklamların izleme deneyimini daha az etkileyici bir şekilde dağıtılmasını tercih ettikleri ortaya çıktı.
Ayrıca, bir diğer önemli değişiklik YouTube Shorts videolarına yönelik. Artık, TV üzerinde YouTube Shorts videoları izlerken reklamlarla karşılaşılacak. Daha önce Shorts, yalnızca mobil cihazlarda ve webde reklam gösteriyordu. TV üzerindeki reklamlar da diğer platformlarda olduğu gibi kaydırılarak geçilebilecek. Bu yeniliklerle YouTube, izleyicilere daha iyi bir içerik deneyimi sunma hedefini sürdürüyor.
Youtube’un uyguladığı yeni reklam anlayışı hakkında neler düşünüyorsunuz?
Görüşlerinizi bizlerle paylaşırsanız seviniriz.
Webinfo Youtube: https://www.youtube.com/@webinfocomtr
Webinfo Instagram: https://www.instagram.com/webinfo.com.tr/
Güncel haberler için Webinfo’yu takip etmeyi unutmayın.