Dünyanın en büyük otomobil üreticisi efsanevi Ferrari en güçlü modeli SF90’ı güncelledi ve ortaya çılgın bir hypercar olan XX Stradale çıktı!
Bu özel sürüm SF90, genellikle markanın en yüksek performanslı yalnızca pist için üretilen modellerine verilen XX takısını kullanıyor. Daha hafif, daha güçlü ve gözden geçirilmiş aerodinamiklere sahip olan SF90, sokakta kullanılabilen ilk XX varyantıdır ve bir yarış aracı ile bir Ferrari spor otomobilinin yol kullanımına uygun versiyonu arasındaki sınırların en uç noktasında yer alır. Kısacası sokaklara çıkabilen en uç noktada spor otomobildir.
SF90 XX modelleri, standart modele aynı tak-çalıştır hibrit güç aktarma sistemiyle donatılmıştır; bu sistem, çift turbolu bir V-8 motor ve üç elektrik motorundan oluşur. Ancak SF90 XX için Ferrari mühendisleri, çift turbolu V-8 motoru daha fazla güç elde etmek üzere ayarlamıştır. V-8 motorun giriş ve egzoz portları cilalanmış, yeni pistonlar takılmış ve sıkıştırma oranı artırılmıştır. Maksimum güç 786 beygir gücüdür, bu da 17 beygirlik bir artıştır. Elektrik motorları için yeni bir Ekstra Boost özelliğiyle birleştirildiğinde, toplam sistem çıkış gücü 1016 beygir gücüne ulaşır, bu da 30 beygirlik bir artıştır.
Ekstra Boost özelliği, Sıralama sürüş moduna özgüdür ve bir virajdan çıkarken aracı hızlı bir şekilde yeniden hıza ulaştırmak için çalışır. Sürücü, gaza tam olarak tastığında bu özellik devreye girer ve pil tükenene kadar 30 kez kullanılabilir. Sıralama modunda olunmadığında, SF90 XX yaklaşık dokuz mil boyunca yalnızca elektrik gücüyle sürüş yapabilir.
Araçtaki sekiz ileri çift kavramalı şanzımana da değişiklikler yapıldı. Yeni vites geçiş mantığı Daytona SP3’ten alınmış olup, vites değişimleri yüksek RPM’lerde hırıltılı bir egzoz sesi eşliğinde gerçekleşir. Daha keskin bir sese sahip olan bu ses, emme manifoldunu kabine bağlayan yeniden tasarlanmış bir tüp aracılığıyla kabin içine iletilir.
Devasa sabit arka kanadın ötesinde, Ferrari SF90’ın aerodinamik unsurlarının birçoğunu yeniden tasarladı ve alçak basıncı artırmak için önemli değişiklikler yaptı. Şirket, SF90 XX’nin saatte 155 mil hızda maksimum 1168 pound’a kadar alçak basınç oluşturabileceğini iddia ediyor, bu da SF90 Stradale’deki 860 pound’a kıyasla büyük bir artış demektir. XX, SF90’dan devralınan aktif arka spoyleri korur ve sabit kanatla uyumlu çalışacak şekilde yeniden tasarlanmıştır; düşük hava direnci ve yüksek alçak basınç pozisyonları arasında geçiş yapabilir.
İç mekana gelince, Ferrari, ağırlığı azaltmak için halıları çıkarmış ve karbon fiberden yapılmış yeni monokok kovuk koltuklar oluşturmuştur. Sabit gibi görünseler de, koltuklar ayarlanabilir özelliktedir ve sabit sırt görünümünü korumak için akıllıca entegre edilmiş elastik döşeme malzemelerine dayanmaktadır.
Orta konsolda da daha az malzeme kullanılmış ve deri veya plastik yerine hoş bir mat yüzeyli karbon fiber ile kaplanmıştır. Sekiz ileri şanzımanın krom vites seçici düğmesi orta konsolda ileriye doğru hareket ettirilmiş ve güç camı düğmeleri daha geriye taşınmıştır.